lördag 6 juni 2009

Solros :)


Gjorde nyss ett sånt där fånigt, meningslöst test på facebook. Kryllar av dom och det är lite roligt trots att det är rätt meningslöst att göra, egentligen. Men nu gjorde jag ett som jag blev lite glad av faktiskt. "Om du var en blomma"...


Ända sen jag var liten har jag älskat solrosor och hade en sån stor solros i tyg, som var så populära på 80/90-talet typ. Den stod så fint där i mitt flickrum. Får en viss skön känsla då jag ser solrosor.


När jag tågluffade så åkte jag genom hela Frankrike, från norr till söder. Och snacka om att jag var helt hänförd då jag såg alla enorma solrosfält på båda sidor av tåget!! Jag kunde inte tro att det var sant att något kunde vara så vackert och underbart.


Så när mitt resultat blev just Solros så var det lite mysigt. :) Och det var fina beskrivningar för en gång skull. Inte så många stavfel och särskrivningar ens, vilket jag annars retar mig på!! :)



Emma gjorde "Om du var en blomma"och resultatet är Solrosen.

Full av solsken och generositet delar du öppet och välvilligt med dig av din nektar. Du är vad man kallar en naturkraft och förmedlar positiv energi vilket är välbehövt i vår värld. Du är därför väldigt värdefull för omvärlden genom din blotta existens men du kanske inte själv ser detta och låter alltför många flugor och bin dricka honung från ditt inre. Detta kan i längden bli skadligt för ditt egna välbefinnande och du vissnar. Se till att hitta givar- och tagarrelationer och saker som gynnar dig i ditt givande. Om du t.ex. ägnar dig åt något kreativt och skapar något så får du även något tillbaka. Även en solros har sina mörka fläckar och är dödlig precis som allt annat levande på jorden så var snäll mot dig själv och var lite smart också. Men akta dig för att bli arrogant om du inser ditt värde och funktion, ödmjukhet och glädje är ju ett av dina själsliga nyckelord vilket gör dig till det underbara du är.


Det kändes tänkvärt på något sätt och lite poetiskt beskrivet, det där med att jag låter allför många flugor och bin dricka honung från mitt inre... Ska tänka på det. Får nog köpa en solros som en symbol för detta. :) Och jag ska aldrig bli arrogant, det lovar jag mig själv!
Puss och kram <3

1 kommentar:

Erica sa...

Härligt! Måste kanske göra det testet jag med. Brukar oxå irritera mig på alla felstavningar och dåligt författade meningar över huvud taget! Kram E