fredag 26 juni 2009

Bättre sent än aldrig; midsommar.

Dagen innan midsommar var årets värsta kaosdag för mig. Jag vaknade kl halvnio och undrade varför dom hade ringt från jobbet, jag började ju inte förrän halvett. Jag ringde upp, för jag trodde att det kanske var någon sjuk, så jag behövde komma tidigare eller något liknande. Det visade sig att jag hade sett helt fel på schemat och skulle ha börjat jobba för en halvtimme sen. Jag slet på mig kläder och cyklade till jobbet och var där ca 20 minuter efter det att jag slagit upp ögonen där i min säng..... Puh...
Sen gick allt på tok precis hela dagen. Min brukares rullstol gick sönder, all utrustning hos tandläkaren slutade att fungera (dom hade aldrig varit med om något liknande) och vi kom några minuter försent till precis allting, trots att vi gjorde allt i dubbelt tempo, pga att allt jävlades! Men till slut skrattar man ju bara åt eländet.. :)

Iallafall, dagen efter=självaste midsommarafton, då bestämde jag mig att denna dag, då skulle allt flyta på smidigt och fint. Och det gjorde det :) (haha förutom soppatorsk på vägen till festen men det var iallafall inget jag rådde för) Jag jobbade till halvfem men fick sluta tidigare och sen var det bara hem och duscha och byta om snabbt och så drog vi till Cilla med familj i Österåsen. Dom hade ordnat det så otroligt bra och maten var god och massa roliga tävlingar och lekar och ALLT var perfekt! :)
Jag hade nästan träningsvärk i magen dagen efter för det kändes som jag gapskrattade hela kvällen och natten :)

Inga kommentarer: