måndag 26 december 2011

Mår bra

Tänkte bara göra ett snabbt inlägg såhär på annandagen för att meddela att jag fick åka hem till Jämtland och fira jul med familjen. Jag blev så glad. :) Jag mår bra och tar det väääldigt lugnt och blir uppassad som en prinsessa här av min goa familj. Bara min Micke som saknas, men vi ses ju snart igen. Imorgon ska jag in till förlossningen i Östersund för att göra en kontroll av blodtryck, urin, och blodvärde m.m. Känns skönt. Hoppas allt ser bra ut nu också. Mamma skjutsar in mig och är med mig dit. Hoppas ni alla har en strålande mysig jul.

4 kommentarer:

Lisa sa...

Gött emma att Ni mår bra! Det glädjer mej! Tänk vad bra att det gått så många veckor nu och de stannat i magen, nu är ju bebisarna snart helt klara. Flera på itt jobb som fått i v 27 och då är de ju så små.. Man vill ju iaf att det ska ha passerat 30 och väl det. Idag börjar v 35 för mej. Lite osäker hur den ligger faktiskt men det visar sej. Har någon av dina fixerat sej? Lisa

Emmas Hörna sa...

Tack Lisa! :) Jag vet inte om de har fixerat sig men faktiskt så har båda nu vänt sig med huvudena neråt. Duktiga flickor. ;) Men jag frågade på förlossningen (när jag var där på alla dessa koller) om de trodde att de skulle hålla sig kvar så, men de svarade att det vet man aldrig såhär tidigt i graviditeten! Tidigt!? Är ju i vecka 33, det kallar inte jag tidigt. :) Men de sa så flera gånger "såhär tidigt". Hoppas din bebis vänder sig tillrätta i tid också. Tusen kramar

Lisa sa...

Men vet ni att det är två tjejer?! Tänk va kul de kan ha ihop! Drömmen att ha en tvillingsyster. Tycker det är svårt att få luft, hur ärcdet för dej? Blir lätt irriterad också tyvärr. Jag tycker inte heller v 33 är tidigt! Och tvillingar kommer väl kanske lite tidigare också.. Kram

Emmas Hörna sa...

Ja just ja, det har jag inte nämnt här på bloggen än. Men ja, det är två flickor! :)) <3 <3
Jo jag blir också andfådd och får ingen luft ibland om jag lägger mig det minsta konstigt. Känns som att lungorna pressas ihop... Jag är nog också ganska lättirriterad ibland tyvärr. Tur man har en förstående omgivning. <3 Kramar! :)