torsdag 1 december 2011

Julen lockar fram barnasinnet



Sist jag var i Jämtland fick jag en underbar chokladkalender av min fina vän Malin (även kallad Frallan Morgonkvist). Jag är så förtjust i Hello Kitty, hur barnsligt det än är. Så jag får ofta små presenter med just Hello Kitty-motiv. Lyckliga jag! Det är ytterst sällan som jag köper något sånt själv, men har ändå många ursöta grejer som jag fått av nära och kära. Har precis mumsat i mig en chokladbit från första luckan i kalender. Och då påmindes jag även om att adventskalendern på svt har startat. "Tjuvarnas Jul" heter den visst. Jag kollar alltid in adventskalendern och det är oftast väldigt bra och roligt att se även som vuxen. Barnasinnet är kvar och det blir extra tydligt såhär i juletider. :)

2 kommentarer:

Elisabet sa...

Fadern och jag såg första avsnittet i går och tyckte det var riktigt bra. Lite Dickensstämning och spännande.

Emmas Hörna sa...

Oh! Jag missade det ändå! Men det finns ju play och jag kan se play på tv:n. Så då får jag se två avsnitt ikväll. Jippi! :) Dickensstämning låter ju super.