tisdag 13 december 2011

Här kommer lilla jag

Idag var det sista gången på föräldrautbildningen och jag gick dit själv för Micke jobbar kväll. Promenerade i regnet (plusgrader nu) på blankisen och försökte hålla mig på fötter hela vägen. Det gick bra, men jag fick stressa och kom nån minut försent och blev såklart varm av promenaden. Idag var det en kvinna från familjerådgivningen som skulle prata med oss om "när två blir tre". Då var det en kille som sa: "ja, eller när två blir fyra" och syftade då på oss som väntar tvillingar. Så då fick jag all fokus på mig när jag precis hade stormat in och svetten rann, glasögonen immade igen och jag är dessutom nästan helt döv på ena örat (jag ska ta bort en vaxpropp på hc imorgon). Så jag kände mig något vimsig som knappt hörde eller såg något när jag skulle berätta om hur det kändes att vänta tvillingar och så. Men de kanske bara tänkte: "Jaja hon är ju från Norrland..."

3 kommentarer:

Lisa sa...

Hohoho...va kul, ser dej framför mej med immiga glasögon!

Malin sa...

Du är ju bara så underbar!
/Malin, laxfantasten!

Lisas blogg sa...

Ang min skräck för bristningar i huden.. Jag har sluppit undan med ellen och vilma men det är nog mer tur typ för det går visst inte att påverka själv. Men jag smörjer ändå. Är rädd att få såna där massor som en del tyvärr får. Men med två i magen måste det ju töjas ut nåt enormt i huden. Och det är ju såklart värt det :0)