fredag 9 december 2011

Pust och frust

Senaste nätterna har jag haft svårt att sova. Jag kan inte ligga på rygg för då pressas lungorna upp och jag tappar andan. Är dessutom täppt i näsan på nätterna. I öronen också, konstigt nog. Ligger jag på sidan får jag snabbt ont i magen om jag inte bullar upp med täcke under den som stöd. Och så domnar höften, armen eller handen bort. Så precis när man fått till en hyfsad sovställning så måste man upp och kissa. Sen är det bara att börja om proceduren igen. Och man är ju inte direkt smidig när man vänder sig i sängen nuförtiden. Stön, stånk, suck, aj, pust, knak låter det. Väldigt charmant. Men så känner man en spark från bebisarna och så blir man glad igen.

6 kommentarer:

Lisa sa...

Haha vad jag känner igen mej,så där var det i slutet ,fast för dej är det ju nu eftersom du har två! Kämpa på, snart är de ute, tollungarna! Puss

Emmas Hörna sa...

Hehe skönt att höra. :)) Ja tydligen ska det vara som i slutet av en enlinggraviditet för mig nu. Jag har ju inget att jämföra med dock. :) Men hur kämpigt det än kan vara ibland så vill jag att de ska stanna därinne till minst januari. Puss och kram!

M sa...

Jag fnissar lite när jag läser den utmärkta beskrivningen och minns det hela så väl. Ta hand om dig och klappa småttingarna från mig. Jag hoppas att du, som gör det bra, sjunger för dem ibland. :)

Emmas Hörna sa...

Hehe ja det blir mycket igenkänningskomik när man pratar med er som varit/är gravida. :) Tack för den komplimangen! :) Jag känner att det blivit mycket julsånger för de små hittills...

Anonym sa...

Mmm, så mysigt det ändå är att ha den lyckan att få vara gravid!
Prova att sova på sidan med en kudde mellan knäna, det underlättar för höfterna/fogarna har jag för mig!
/Malin, norrlandslantis!

Emmas Hörna sa...

Ja det är ett bra tips, Malin. Jag bullar runt med kuddar hit och dit... :)) Och ja, det är mysigt också!!! Det väger upp. Kram