lördag 31 december 2011

Dramatik

Det blev en något mer dramatisk tur till sjukhuset än vi räknat med. Jag fick väldiga magsmärtor på natten, samt illamående. Så jag gjorde som alla läkare och barnmorskor sagt, jag ringde till förlossningen. Där tyckte de att jag skulle åka in på en gång för säkerhets skull, för att kontrollera att inte havandeskapsförgiftningen blivit förvärrad. Så jag väckte stackars mamma kl 2 och vi begav oss iväg in till Östersund i blixthalka. Allt såg dock mycket bra ut och under dagen släppte magsmärtorna och illamåendet. Det var förmodligen bara någon magsjuka eller liknande. Men allt måste kollas upp nuförtiden. På vägen hem var det snöstorm. På vissa ställen såg vi endast en vit vägg och var tvungna att stanna helt! Färjan blev inställd precis när vi kommit dit, så det blev desutom en omväg hem. Mamma gjorde en strålande insats som fixade att köra hela vägen hem under de värsta förutsättningarna.Världens sämsta före och väder, samt trött efter att ha blivit väckt strax efter hon somnat. Min mamma är en hjältinna. :)

2 kommentarer:

mammaE sa...

Tack för den hjälteglorian!

Emmas Hörna sa...

Den har du förtjänat! :)