måndag 12 december 2011

Skriva-av-sig-inlägg bara

Idag började dagen dåligt på alla möjliga sätt. Hade svinont i magen i några timmar inatt (typ förvärkar eller nåt kanske?) och som alltid när jag sovit dåligt (även om jag låg länge i sängen) så kräktes jag när jag hade klivit upp. Sen är den älskade hunden sjuk på riktigt och hjärtat går ju sönder för man tycker så otroligt synd om honom. Hoppas och tror att det ska ordna sig på djursjukhuset. Men man får sånt medlidande med honom att man knappt står ut. När djur och barn har ont/är sjuka tycker man nästan olidligt synd om dem.

Nu kan ju dagen bara bli bättre. Har dammsugit och torkat golven och ska snart ta mig en promenad och posta julkort. Det får nog bli dagens insatser för jag är såå trött. Griljera skinka ska jag göra också, ja. Vi köpte en färdigkokt julskinka som jag och Micke ska mumsa på innan själva julhelgen (som vi ska fira på varsitt håll). Griljera skinka...det måste vara lite vuxenpoäng för det? Har aldrig gjort det förr. Det känns konstigt att jag och Micke inte ska fira jul tillsammans men nu blev det så i år och det blir nog bra som det blir. När det är jul borde man ha en jättestor herrgård eller slott eller nåt, så man kan samla alla på samma plats! När jag tänkte efter och kom på att jag och Micke bara har känt varann en jul hittills så kändes det jättekonstigt. Känns som om vi alltid känt varann på nåt sätt. Men det blir snart ett och ett halvt år. :)

3 kommentarer:

Helena sa...

Griljerad skinka är bara så gott! Och då doftar det verkligen jul i huset, tycker jag. :)

Förstår om du är lite trött nu ibland, det tar ju verkligen på krafterna att vara gravid. Men helt klart värt det när "belöningen" kommer sen. :)

Kram

mammaE sa...

Många vuxenpoäng på griljerad skinka blir det. Ganska många jular under min barndom firade vi med morfars släkt hos faster Anna på hennes pensionat i Östersund. Det var ju superroligt med alla kusiner och alla rum som vi kunde busa och leka i och alla som behövde sov naturligtvis över, plats fanns ju. Vi får öppna ett pensionat helt enkelt!

Emmas Hörna sa...

Helena: Ja alla juldofter är underbara dofter. Vet ju att du också är ett julfreak! :)

Mamma: Jaa pensionat blir det! Snart blir jag ekonomiskt oberoende och då kan jag bjuda alla (som behöver) på resan också. Perfa. :)