onsdag 2 februari 2011

Massa kul!

Nu har jag ledigt en vecka, för jag har tagit tre semesterdagar (nätter) i helgen. Då blir det nämligen BRÖLLOP! :) En av dom allra bästa vännerna ska gänga sig på allvar, i Åre gamla kyrka. Ska bli så roooligt allting! Det kommer bli en del sång för mig och jag har såklart ont i halsen nu, precis som jag alltid hade när jag gick musiklinjen inför sånguppträdanden. Jag kanske känner efter för mycket....

Men nyss tänkte jag mig inte för alls, för då sjöng jag med i en av mina favorit-arior. Nattens drottnings hämndaria från Trollflöjten. Först sjöng jag med lite lätt, i en oktav lägre än i originalet. Men så fick jag för mig att testa att sjunga med i rätt oktav och se hur högt jag kunde sjunga nu, hur stort omfånget är. Men stackars mina grannar och stackars min hals och röst haha :) Kanske inte så smart eller vackert, men kul var det.


Imorgon ska jag och Lina till Åre för att se en show med Lars Vegas Trio! Vi tar tåget fram och tillbaka. Blir så mysigt att umgås och garva med min fina lillasyster och såklart roligt att se Trion. Sen på fredag kommer Micke hit! Idel underbara saker nu alltså. :)

2 kommentarer:

Marita sa...

Tack för din kommentar, skrattade gott åt den...:D
Idel underbara saker, skriver du och du är värd varenda underbart ögonblick. Njut!!!!
Kramen!

Emmas Hörna sa...

Hihi jo men det lät så spännande Marita! :)TACK för det och detsamma! Ja jag har njutit till max och fortsätter på den vägen. Kramar!