lördag 12 februari 2011

Stäng av - starta om


Det här med att stänga av och starta om fungerar förvånansvärt ofta. Med datorer, mobiltelefoner osv... Finner jag ingen annan lösning så testar jag alltid det. Jag har fått ett trådlöst headset av min snälla karl. Kan behövas eftersom vi pratar gaaanska ofta och gaaanska länge... ;) Så har jag båda händerna fria att pyssla med annat under tiden. Idag krånglade ljudet till den, när jag försökte ringa upp föräldrarna. Det krånglade på så sätt att det inte fanns alls...ljudet alltså. Men så stängde jag av mobilen och startade om. Det funkade utmärkt.


Idag gjorde jag likadant med mig själv! Jag vaknade som sagt tidigt, mådde bra, tvättade och stökade på. Mitt på dagen började jag må illa och få ont i magen igen, men ignorerade det eftersom jag bestämt mig för att ta en promenad i det strålande solskenet. Så jag gick ut, promenerade verkligen i snigelfart och fick lite sol på nosen. Men sen mådde jag bara sämre och sämre och var helt knäckt. Allt kändes skit, både psykiskt och fysiskt. Var mest bara sur och otrevlig och fungerade inte alls. Så då la jag mig i soffan, stängde av och sov i tre timmar och sen startade jag om med ett samtal med min älskling och sen en dusch. Det här med att stänga av och starta om fungerar även på människor ibland! :)

1 kommentar:

Helena sa...

Ja, ibland behöver man verkligen en "omstart", och det är ju härligt när man märker att det funkar även på oss människor! :)