torsdag 10 februari 2011

Men bortskämda snorungar!!!


Ser på "Lyxfällan" och blir så upprörd. Ett ungt par, 20 och 22 år, har inte betalat sina räkningar på ett halvår och har drygt 600 000 i skulder i krediter. Då bestämmer dom sig för att köpa hund och flytta till en superlyxig lägenhet med en hyra på 7000 kr. Dom har även två bilar. Kronofogden är efter dom. Dom tjänar ca 20 000 tillsammans varje månad. När Charlie och Mattias ska hjälpa dessa oansvariga glin så visar dom bl.a. på ett billigare boende. Då bryter den 20-åriga tjejen ihop och tycker att livet är fruktansvärt orättvist..."ska vi behöva bo i en liten lägenhet med endast två fönster i hela lägenheten!!! Två fönster!" Men välkommen till verkligheten! Dom tror att dom ska bo som två högavlönade personer som sparat pengar i många år. "Vi är beredda att göra vad som helst för att ordna upp vår ekonomi, bara vi får bo i en lägenhet med mer än två fönster" typ.... Gahh. Tur att Lyxfällans herrar kom och läxade upp dom så dom fick komma tillbaka till verkligheten.

2 kommentarer:

Olov sa...

Jag tror att sådana här program har motsatt effekt än den avsedda. Alltså att folk tänker "jaja, jag är åtminstone inte sådär, så d¨å är det bra" istället för "hm, undrar vilka Skygglappar _jag_ har".

Hoppas att du mår ännu bättre nu, förresten.

Emmas Hörna sa...

Jag håller med dig på ett sätt. Gränsen flyttas fram och man kanske inte ser vad man själv gör för fel... Men det här programmet tycker jag var extremt, ofta har man mer förståelse för de medverkande och inser att "shit vad lätt det är att hamna där, om man låter det gå för långt" typ... Och så blir jag alltid så inspirerad att spara pengar och ha en ordnad ekonomi när jag ser programmet. Nästan så jag tycker det är kul. Lite sjukt iofs.. ;)

Jag mår bättre nu, tack! Varit i helvetet och kommit tillbaka. Kommer nog ett inlägg om detta.