fredag 11 februari 2011

Blä x 1000

Usch, jag har magsjuka. Det hela satte igång på riktigt ca två timmar innan mitt sista nattskift började. Det var den värsta magsjukan jag någonsin haft. Men tur i oturen att det började innan jag var på jobbet, för annars hade jag för det första smittat ner alla där och för det andra hade jag varit tvungen att bli hämtad i ambulans, för det fanns inte en chans att jag hade tagit mig någonstans i det skick jag befann mig inatt. Idag mår jag betydligt bättre. Har fått i mig vätska och två knäckebrödsskivor. Magen var i uppror någon timme efter, men jag fick iallafall behålla det.

Det var lite roligt att jag hade vägt mig morgonen innan (för viktväktarna). Då kunde jag inte låta bli att väga mig idag igen. Ett dygn efter att kräksjukan startade. Minus 2,2 kilo! På ett dygn! Så där ser man... Jag vet ju att det är mest vätska och att det kommer ifatt mig sen igen, men det var lite intressant att se. Det är ju inte alltid man har vägt sig precis innan man kräks en hel natt... :)

Nä fy, detta var ett tråkigt inlägg. Imorgon mår jag nog bra igen och kan komma igen. Smittofria kramar till er därute!

2 kommentarer:

Helena sa...

Usch, kräksjuka är bland det värsta som finns! Hoppas du kryar på dig snabbt.

Emmas Hörna sa...

Ja verkligen hemskt!!! Tack för det, NU har jag nog kryat på mig hyfsat. :)