tisdag 8 februari 2011

Fala falaheit-heitan!


(Rubriken är tillägnad Vippen! ;))

Jag har dom senaste veckorna påmints om allt roligt från barndomen i Hallen, eftersom jag umgåtts med flera barndomsvänner då det varit möhippa och bröllop. Så många minnen har diskuterats och flabbats åt! Samtidigt som vi nu skapat nya minnen. Vilket fantastiskt bröllop! :) Jag och brudens syster skulle sjunga en sång i kyrkan enligt brudparets eget önskemål. Och ni kan tro att det var svårt att inte börja storböla av "rördhet" när brudparetkom in i kyrkan. Några stilla tårar fällde jag, men sen fick jag skärpa mig eftersom sångrösten blir helskum av gråt. :) Vi sjöng på slutet och efter det var det bara en låt kvar, som själva huvudsångerskan sjöng. Då framförde hon "Kärleksvisan" som Sarah Dawn Finer sjöng på kronprinsessans bröllop! DÅ släppte jag fram all gråt. Otroligt vackert.


Sedan var festen fantastisk. Men jag hade aldrig trott något annat eftersom brudparet är roliga och bjussar på sig själva och dessutom har roliga vänner och släktingar också! :) Värdparet (brudens bror med flickvän) gjorde en fantastisk insats och allt var perfekt!!!


Just nu sitter jag i Fagersta. Jag tog en sista-minuten-resa hit. :) När Micke skulle köra hemåt igår för att jobba, kom jag på att jag inte börjar förrän på onsdagkväll. Så jag beställde tågbiljett hem tills på onsdag eftermiddag och sen drog vi. Mycket bra beslut, tycker vi båda. Skjuter upp separationsångesten lite. Det var en sån skön känsla att följa med och veta att vi skulle ha kvällen tillsammans och somna tillsammans och vakna tillsammans...allt tillsammans...som vi inte hade räknat med. Det blev helt enkelt några bonusdagar! :) Just nu är han på jobbet, men det är något lättare att stå ut några timmar än flera veckor... ;)

3 kommentarer:

Marita sa...

Låter som du haft/har en alldeles underbar tid just nu...;) NJUT!!!
Kram!

Veronica sa...

Skrattade sa fort jag sag rubriken! : ) Ja himmel vilken vecka det blev, hur kul som helst. Man har verkligen tur som kan ha sa roligt ihop fast man inte ses sa ofta. Massor av kramar till alla go'a jamtlanningar! Jag saknar er! Och du, Emma - tack for sms:et du skickade igar. Det forgyllde en arbetsdag! : )

Emmas Hörna sa...

Marita: Helt rätt tolkat! :) Och jag njuter verkligen av allt, precis hela tiden. :) Kramar!

Veronica: Ja visst har det varit kul!!! Ja det är fantastiskt att vi bara fortsätter där vi sist slutade, trots att det dröjer för länge mellan träffarna. Saknar dig med! Haha ditt svar på sms:et fick mig som sagt att garva högt, flera gånger, så tack själv :) Kramar