söndag 31 januari 2010

SIFO-undersökning

Jag får mail från SIFO lite nu och då. Så svarar jag på låååånga enkäter och undersökningar. Det är oftast otroligt tråkigt och som ersättning är jag med i något lotteri som jag aldrig vinner nåt i. Fattar egentligen inte varför jag gör det. "Men ändå gördut", som gubben på bion säger.

Iallafall, idag fyllde jag i svar på miljoners frågor om mobiltelefoner och bredband m.m. På slutet ska man fylla i mer personlig info trots att det är anonymt. Störiga frågor. "Hur stor är din inkomst?" Då fick jag kryssa i rutan för den näst lägsta lönen.
Sen kom civilståndsfrågan. Där fick jag kryssa i "Ensamstående (HAR ALDRIG VARIT GIFT)". "Hur många barn bor hemma?" Kryssade i rutan för "INGA".
Vafan, sluta tjata....JA JA, JAG ÄR OGIFT OCH HAR NOLL BARN OCH RÄTT LÅG LÖN, men är faktiskt lycklig ändå!! Var fanns den rutan? ;))

1 kommentar:

Emmas Hörna sa...

Detta inlägg finns även på den eminenta sidan 321an.se