torsdag 14 januari 2010

Trögfattad men glad ;-)

Sist jag tränade flera dagar i veckan så mådde jag så otroligt bra och var pigg och på strålande humör och hade inte ont i ryggen efter en arbetsdag med många tunga lyft. Tror ni att jag kom ihåg att det var så? Nä. Inte förrän nu, när jag tränat tre dagar och är pigg, glad och slipper ha ont i hela kroppen efter ett arbetspass. Hallå! Jag bloggade ju t.o.m. om att jag mådde så bra. Och det är inte mer än en månad sen. Sen pratade jag med min svåger Erik, om just det. Hur bra man mår av träning. Och att man tjänar in tiden man lägger ner på träning, eftersom man är dubbelt så effektiv sen. Och ändå så blir jag så otroligt positivt överraskad, nu när jag kommit igång igen! Jag tror det behövs något sånt konkret för mig, för att jag ska hålla i träningen. Som att jag slipper ha ont om jag tränar. För det är ju SÅ värt ansträngningen man lägger ner för att träna, om man då slipper smärta. Sen kommer ju allt annat positivt, som jag nämnt, som en riktigt bra bonus. Men om jag inte har något sånt konkret, så kommer latmasken fram.... Det erkänner jag villigt!

2 kommentarer:

lisa sa...

Men varför är det sådär?! Igår var jag hemma hela dan med sjuka barn och när tomas ringde hem sa jag att jag sticker och tränar ikväll och gör nåt helt annat. VAr befann jag med på kvällen, jo i soffan. Det är ju därför inte jag kommer iväg, det laata tar över. Men jag tror också man måste träna ganska ofta, några ggr i veckan för då glömmer man inte lika fort mellan gångerna. Jag blir så inspirerad av dej, tänk om jag bott där uppe då kunde vi tränat ihop!
kram

Emmas Hörna sa...

Men precis Lisa! Det gäller att man kör på och motar bort latmasken! Inte är det lätt, inte! Ja det vore ju toppen om vi kunde träna tillsammans :) Undrar hur många steg det var till "piren" i Norge, dit vi så ofta gick ;) hihi Kram!