lördag 9 januari 2010

Kort sammanfattning av min lördag

Idag har jag: promenerat i isande extremkyla till jobbet, jobbat, promenerat hem i hyfsad temperatur (endast -20,3), ätit middag, tagit en tupplur, tagit den längsta och varmaste duschen nånsin, promenerat i isande extremkyla för att träffa Lotta och Malin, tagit en bira på Pause, varit på bio, promenerat hem i den kallaste, värsta, isande extremkylan nånsin (det kändes så efter biovärmen iallafall!) och nu bloggar jag. En bra dag, förutom kylan. Men det var faktiskt bara på väg hem från bion som jag frös. För så mycket kläder som jag annars pälsat på mig, så är det nog omöjligt att frysa. Nästan omöjligt att röra sig också, men det går!

Filmen var bra och faktiskt väldigt rolig ibland. Vi såg "Did you hear about the Morgans?"Jag skrattade mest åt Hugh Grants björnskräck...

5 kommentarer:

lisa sa...

Men att ni har så kallt! Jag har inte ytterkläder för sån kyla. Här blir det ju inte mer än 10-15 minus, men det tycker vi är jättekallt! kul att gå på bio. Nu ska jag bada tjejerna och sen blir det nog lite pulkaåkning.
Ha en bra söndag!
Kram på dej

Emmas Hörna sa...

Ja 10-15 minus brukar kännas kallt. Men när det väl stiger till den temperaturen här, så kommer man nog tycka det är jättehärligt och behagligt :) Man vänjer sig snabbt ändå! Ha en skön söndag du med Lisa, med dina tjejer! :) jag ska iväg och jobba nu. Kram

Helena sa...

Låter som en trevlig dag! :)

Vill gärna säga att jag blev jätteglad för din kommentar i min blogg, så tack snälla! :)

Önskar dig en fin vecka! Kram: Helena

Annica sa...

Hahaha!!!Har varit in varje dag, men d uppdaterades aldrig tydligen!!!?Hihi...Nu har jag lite att läsa...;)

Emmas Hörna sa...

Hahaha.. Annika, jag förstod nästan att det var så då jag såg att du kommenterade på sista inlägget 2009 :)