tisdag 26 januari 2010

Snabba cash

Varit på bio ikväll och sett "Snabba cash". Innan filmen började gick jag och Carina och tog en öl på Bishops. Vi båda har jobbat hela helgen så vi fick skjuta upp nöjena tills ikväll. Himla trevlig kväll!!

Filmen var bra, trots att det inte är min typ av film alls. Det enda jag är rädd för när jag ser filmer med våld och kriminalitet och andra otäckheter, det är att något barn ska fara illa. För det står jag bara inte ut med att se. Jag vägrar. Det finns så många barn som far illa i verkligheten att jag inte pallar att se det på film. Jag bryter alltid ihop då. Kanske inte ska avslöja något om filmen, för dom som inte sett den och vill se. Men jag kan säga att i en scen så trodde jag att ett barn skulle råka illa ut och tårarna började bara rinna och jag blev livrädd. Det var inte så farligt som jag trodde dock. Men det var hemskt ändå.

Ska nog göra som Carina sa innan vi skiljdes åt, se något roligt innan man lägger sig.

4 kommentarer:

lisa sa...

Jag klarar inte det heller. Ännu värre tycker jag det är sen jag fick egna barn. Nu går jag aldrig på bio längre och ser nästan aldrig film. Men jag får typ zappa förbi nyheterna med allt elände för det är så svår nöd.
Jag tycker så otroligt synd om alla barn och alla andra med för den delen på haiti nu! Man vill ju bara dit och hjälpa till men det är ju svårt.
kram och ha en bra dag!

Emmas Hörna sa...

Förstår det! Jag måste också zappa förbi allt elände ibland. Man ska nog inte ta in allför mycket, så man mår jättedåligt själv....det hjälper ju ingen! Kram tillbaka!

Olov L sa...

Jag har ju också blivit blödig på gamla dar, men vafan, det är bara bra att gråta lite ibland.

Filmtips: "Eldflugornas grav" och "Ali Zaoua".

/Brodern

Emmas Hörna sa...

Tack för tipsen Olov! Ska kolla upp och se om jag törs se....