onsdag 6 januari 2010

Friends

Jag gråter varje gång jag ser reklam för Friends. Särskilt den, där en mobbad kille kommer hem från skolan och har med sig alla hemska ord han hört under dagen. Dom finns under sängen, på internet, i duschen osv... I nästa klipp går han hemåt med lite gladare steg och när han sätter sig vid skrivbordet plockar han fram ordet "Hej" ur ryggsäcken. Ögonen tåras bara jag skriver om den! Och när jag skulle berätta vilken jag menade en gång så började tårarna bara rinna. För det är nog så, att ibland kan ett ynka litet "hej" göra någons liv lite ljusare. Åhh..det gör så ont i hjärtat att tänka på.

Apropå mobbing såg jag "Stjärnorna på slottet" i lördags. Där berättade Björn Ranelid att han verkligen tagit illa upp av alla elaka skämt om hans läpp. Jag visste absolut ingenting om det där innan jag såg programmet, men tydligen började hans överläpp växa då han var i tonåren och blev extremt stor och detta var han mobbad för resten av sin uppväxt. Och han trodde att han faktiskt skulle slippa mobbingen i vuxen ålder, men icke. Jag tyckte han gjorde helt rätt i att berätta om detta. Vuxenmobbing är också helt vansinnigt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh mobbing är verkligen så hemskt, man bli så ledsen bara man tänker på det!Den reklamed sätter verkligen spår, och det är väl det som är meningen. Kram

Lotta sa...

Jag håller helt med dig, det är fruktansvärt. Det som jag överhuvudtaget inte alls förstår mig på är vuxenmobbing, man tror ju att vuxna människor ska ha lärt sig lite vett... Förhoppningsvis finns det dock vuxna som har kurage och kan säga ifrån.

Lina sa...

Jaha, då rinner tårarna då..

Annica sa...

Såg också Björn...Ser på honom på ett annat sätt idag! Hatar mobbning...Någonstans vet man ju att d är mobbarna d är synd om, men d är ju dom som blir mobbad som får lida för d på nåt vis i resten av livet!!