torsdag 7 januari 2010

Tunneltricket

"Jag kör in i en tunnel nu, så det kanske bry...." knaster, sprak, klick.

Idag körde jag en variation av det tricket. En envis försäljare ringer och ringer. Så idag låtsades jag att samtalet bröts och då hon ringde upp igen så svarade jag inte. Om en försäljare vägrar tro på att jag inte vill köpa något, då vägrar jag att prata. Enkelt.

Jag är så galet less på folk som försöker pracka på mig saker jag inte vill ha. Och dom har fått utbildning i försäljningsteknik, men jag har inte gått en kurs i hur man avspisar försäljare på ett trevligt men bestämt sätt. Är man för trevlig så vägrar dom ge upp. Är man riktigt otrevlig så fattar dom, men det känns ju inte alls bra efteråt eftersom jag inte gillar att vara så taskig mot folk. Så dom förstör ens goda humör, varje gång. Enda undantaget är om jag har PMS, då har dom inte en chans att varken sälja något eller förstöra mitt goda humör, eftersom jag då kan vara en bitch utan något dåligt samvete.

2 kommentarer:

Lina sa...

Hahahaha! Du är så extremt underbar och rolig syster! Att du körde med det tricket =) Jag skrattar högt här hemma! Jag har ju samma problem med försäljare, Pivar måste ringa och avboka 10kg hinken med tvättmedel som jag tackat ja till... hmmm... =)

Emmas Hörna sa...

Haha ja du syster yster, vi har ju samma problem där :) Och du....det var samma försäljare, 10 kilos-hinken haha! :)