söndag 19 december 2010

Att ana eller inte


Jag vet inte hur många gånger jag hört att "man finner kärleken så fort man slutar att leta efter den!" Eller "...när man minst anar det". Detta stämmer inte alltid. Och hur smart är det egentligen att säga till någon som är singel och inte vill vara det längre: "du ska se att du finner kärleken när du minst anar det och när du inte söker efter den". Hur jäkla lätt är det att försöka att inte ana det eller att sluta leta då liksom??


Det finns nog många exempel på människor som blivit kära när dom minst anat det eller när dom som minst behövde det. Men det är inte det det hänger på, tror jag. Om jag tar mig själv som exempel så har det varit precis tvärtom. Jag har ju bara irrat runt i kärleken och träffat fel killar och mest haft det väldigt struligt där... Och inte riktigt vetat vad jag själv ville. Men så fort jag klart och tydligt erkände för mig själv att nu vill jag träffa rätt, då gjorde jag det rätt snabbt. Det tycker jag låter mer lovande för kärleken.

7 kommentarer:

Marita sa...

Så rätt du har, låter så mycket vettigare...Jag får väl också precisera mig lite mer på vad jag egentligen vill ha, men samtidigt vet jag inte om /vad jag vill ha...Ja, du ser själv, inte konstigt man är singel...;)
Kram!

Emmas Hörna sa...

Känner igen det där ja :)) Kramar!

Lilitha sa...

Haha, ja du har så rätt... Ibland säger man såna där klyshor för att man inte riktigt vet vad man ska säga...

Hittade hit via Moonwitch...

Kram Lilitha

Lilitha sa...

Haha, ja du har så rätt... Ibland säger man såna där klyshor för att man inte riktigt vet vad man ska säga...

Hittade hit via Moonwitch...

Kram Lilitha

Lilitha sa...

Oj, lyckades med en "dublett"...haha. Kram Lilitha

Anonym sa...

Men det vet ju jag att du Emma är mästare på att bestämma att så här blir det och då blir det så. Alltså att dra till sig det man vill ha med tankens kraft. Du är bäst!
mE

Emmas Hörna sa...

Lilitha: Ja ibland är det klyshor men jag vet att många verkligen tror att det alltid är så! Brukar kolla in din blogg också... :) Kram

mE: Ja tankens kraft är otrolig-bäst att hålla sig på det positiva spåret så gott det går! :) Det har jag lärt mig av dig. Kraaam <3