tisdag 7 december 2010

Bloggpris!


Nämen! Vad glad jag blev. Jag har fått bloggpris av härliga Marita, det tar jag verkligen som en komplimang eftersom hon är en väldigt duktig skribent och har en vacker blogg (samt utmärkt smak ;)) Hennes motivering var: "En härlig norrlandstjej med glimten i ögat och så är hon ju ett stort SATC-fan...:)" Tackar och bockar! :)


Nu är det meningen att jag ska välja ut tre favoritförfattare plus en bok de skrivit, därefter skicka priset vidare till tre andra bloggare.

Författare/böcker:
Marian Keyes - Is there anybody out there?
Karin Alvtegen: Skam
Guy Burt: After the hole (Fällan)

Marian Keyes var självskriven på den här listan. Hon är helt genialisk och outstanding i sin genre. Jag har aldrig upplevt någon "chick lit-författare" som skriver så roligt, varmt, spännande, överraskande och gripande som just Keyes. Jag älskar alla hennes böcker, men anledningen till att jag valde just "Is there anybody out there" är att den hade en så chockerande vändning plus att det var en bok jag tänkte på långt efter att jag läst ut den. Det händer faktiskt att jag fortfarande tänker på den ibland.

Karin Alvtegen upptäckte jag för något år sedan och läste genast alla hennes böcker. Det var min kompis Malin som tipsade mig om just "Skam" och lånade ut den till mig. Sen var jag fast. Vilka fantastiska personskildringar! Något läskiga böcker. Men jag är bra mycket tuffare när det gäller att läsa läskiga böcker än att se läskiga filmer.

Guy Burts debutroman "After the hole" är en psykologisk skräckroman. Apropå otäcka böcker då... Den sträckläste jag en natt (!!) och vågade knappt sova sen. Så vansinnigt välskriven och spännande. När man liksom studsar bakåt av skräck och förvåning av en enda mening, då är det rätt bra skrivet... Jag är glad att jag läst den, men vågar aldrig läsa den igen! Rekommenderar den ändå. :)


Jag kan aldrig välja ut endast tre bloggare att nominera, det finns så många bra. De bloggar som jag följer tycker jag förtjänar priset och ni vet ju vilka ni är, eftersom jag kommenterar ibland. (Det vore såklart väldigt intressant att läsa om era favoritförfattare ändå!) Skickar istället ett TACK till er och även till er läsare av min blogg. Jag blir alltid så glad när jag får höra att någon följer min blogg och när ni kommenterar. Jag bloggar ju för att få skriva av mig det jag går och funderar på om dagarna. :) Sen är det ju så kul att nån vill läsa också! Kram på er!

3 kommentarer:

Marita sa...

Jag har faktiskt inte blivit färdig att läsa Keyes än, men jag ska...:)
Alvtegen är riktigt bra, hennes senaste En sannolik historia är däremot en relationsroman till skillnad från de andra som var mer deckaraktiga.
Tack för du delar med dig...:)
Kram!

Emmas Hörna sa...

Lyckost dig som har Keyesböcker kvar! ;)) Jag drar verkligen ut på hennes senaste, jag vill inte att den ska ta slut. Samtidigt som jag såklart vill veta hur det går!
Oj, jag har inte ens hört talas om Alvtegens senaste! Toppen, då har jag nåt att se fram emot! Plus alla andra böcker du recenserat hihi :) Kram!

Anonym sa...

Trevligt med bokrecensioner! Läs mer, läs oftare, läs jämt!
mamma biblioteksarbetaren