tisdag 6 april 2010

Viktminskningen


Hur går det med den? kanske någon undrar. Jag har haft en längre paus, helt tillåtet av mig själv. Jag vägde mig igår och hade inte gått upp ett gram under pausen. Så nu fortsätter jag bara, det är toppen! Jag trodde faktiskt att jag skulle ha gått upp eftersom jag inte varit så supernoga med maten direkt, senaste veckorna. Men har rört på mig hyfsat, om än inte intensivtränat. Så det har väl helt enkelt gått på ett ut, intaget och uttaget.

Jag hade, innan jag ställde mig på vågen, lovat mig själv att inte deppa ihop om jag gått upp och verkligen bara köra på ändå. Så när jag inte hade gått upp, utan stod på samma vikt som sist, så blev jag ju själaglad och superpeppad att bara fortsätta.

Ni röstade ju fram att jag skulle köpa nya träningsskor när jag nått första delmålet på -5 kg. Jag har redan köpt dom, använt dom och fått världens skavsår av dom. Nu är dom nog hyfsat "ingådda" iallafall. :) Jag har dock något litet ynka hekto kvar till - 5. Men belöningen blev plötsligt ett behov, när mina gamla träningsskor för utomhusbruk fick världens största hål. Det går inte för sig nu när det är blött och lerigt lite överallt på min runda.

4 kommentarer:

Veronica sa...

Grattis till en stillastående vikt!

(Min segar sig uppåt igen, trots att jag haft planer på motsatsen. Fast planer räcker inte så långt om man inte sätter dem i verket... ;-))

Lycka till med fortsättningen!

Emmas Hörna sa...

Tack snälla du! :) Jo jag har också märkt att endast planer inte hjälper om man inte utför dem...hehe..märkligt det där ;) Lycka till med att sätta dina planer i verket då! :)

Hella sa...

Gud vad kul att du klarat dig undan uppgång! Jag har också haft paus och jag stod också still, man blir ju bara helt lycklig när man inte gått upp ;-D

Jag ska börja röra på mig mer nu när värmen kommit och inspirationen ;)
Hoppas du får en riktigt bra rivstart ute i vårvädret med nya skorna!

Emmas Hörna sa...

Ja jag läste det i din blogg, Hella. Härligt!! :) Ja nu blir det mer träning, helt klart. Lycka till du med! :)