fredag 16 april 2010

Viktfrågan

Jag har känt att jag står och stampar då det gäller viktminskningen ett tag nu. Så kom jag på att jag skulle ha tagit midjemåttet för några dagar sen (mäter en gång i månaden). Fram med måttbandet. Om jag inte mätt helt galet så har jag gått ihop fyra centimeter sen sist jag mätte! Sex centimeter sen jag startade för exakt två månader sen. Det är ju inte fy skam. Det beror nog på att jag iallafall tränar och rör på mig, även när jag "fuskar" med maten. Och nuförtiden tycker jag att jag inte tränat alls om jag inte varit på gymmet mer än en gång en vecka. Men då har jag ju faktiskt tagit timlånga promenader flera gånger i veckan.

Sedan räknade jag ut hur mycket jag gått ner i snitt per vecka. Och det är faktiskt 0,6 kilo i veckan. Det är jag ju faktiskt väldigt nöjd med. Det jag är allra mest nöjd över är mitt tålamod och att jag lyckas se det positiva istället för att ge upp.

4 kommentarer:

Stella sa...

Jättejättebra och duktigt!!

Emmas Hörna sa...

TACK! :) :) :)

Helena sa...

Men det är ju alldeles lysande! :) Grattis, vännen! *kram*

Emmas Hörna sa...

Tack Helena!!! :) Kram