måndag 12 april 2010

Varför jag älskar "Sex and the city"

* Man kan få svar på alla frågor om kärlek och vänskap man har i livet.

* Det är hög igenkänningsfaktor.

* Man får både skratta och gråta med tjejerna i serien.

* Sköna karaktärer.

* Det är inte bara yta i serien, vilket en del som inte sett den verkar tro.

*Den handlar om det viktigaste i livet: Kärlek och vänskap.

* Jag blir ALLTID glad och inspirerad då jag sett ett SATC-avsnitt.

De har dessutom lyckats göra en helt fantastisk film efter serien. Kanske är det så att man bara uppskattar den om man följt serien och gillar den, det vet jag inte. Jag tycker att den allra mest handlar om den otroligt starka vänskap som finns mellan de fyra kvinnorna. Det var vad som gjorde mig så väldigt rörd. Filmen var uppbyggd runt vänskap och sen fanns mode och män med som bihistorier. Så uppfattade jag den. Oj oj, jag grät floder till filmen och gör fortfarande när jag ser den ibland. Spännande att se hur film nummer två blir! Jag ska inte ha för höga förväntningar, men ser fram emot att se den.

5 kommentarer:

Veronica sa...

Jag haller med! Jag insag inte forran jag hade sett filmen hur mycket sanning och inspiration det verkligen finns i SATC. Sa nar jag hade sett filmen sa borjade jag om fran borjan och sag alla avsnitten - tillsammans med killen jag delar lagenhet med, och han blev ocksa fralst!

Emmas Hörna sa...

Wohoo ännu ett fan, härligt. :) Bästa serien som gjorts, enligt mig. Kul att din lägenhetskompis också blev frälst! :)

Lina sa...

Filmen var fantastiskt berörande!

Emmas Hörna sa...

Jaa visst är den, Lina :) Så många scener som jag får tårar i ögonen av, bara att tänka på dem...

lisa sa...

Hej emma! Tack för din söta kommentar!Jag har ju inte sett sex and the city någonsin. Men jag har förstått att jag har missat nåt. Skulle dock vilja se filmen! Har ni vår uppe hos er också? Här har det varit riktigt skönt. Jag och barnen cyklade en hel mil idag men cyklekärran, härlig motion! Kram