fredag 30 april 2010

Sista april!


När jag skrev "sista april" i rubriken mindes jag på en gång att det förut innebar fest i Åre... Det hade jag nästan glömt. Men åtminstone några gånger så var vi där och firade. Huga. Roligt var det men...vilka fjortisar vi troligtvis var! :) Ryyyys....

Senaste åren har jag inte ens sett en majbrasa, vilket är synd, för jag gillar den traditionen. Så i år trodde jag att jag skulle få gå och mysa vid brasan här i stan och sen ta en öl efteråt. Men tusan vad jag är krasslig. Förkyld och hängig och hostig och ont i öronen m.m. Och så ska jag jobba hela helgen sen, så jag bara måste stanna inne och hemma och vila. Och precis nu gjorde jag något helt nytt för mig. Jag beställde pizza för hemkörning! Jag har ingen rolig mat hemma men jag orkar bara inte gå och handla i snörvlandet. Och så hade jag kontanter i plånboken för en gång skull. Och så är jag sugen på pizza. Så det var som gjort för hemkörning...

Så det blir en sunkig kväll hemma, med pizza och film och kurering. Ha en trevlig kväll!

5 kommentarer:

Helena sa...

Hoppas du kryar på dig! Pizza kan vara riktigt gott, och blir det bara nån enstaka gång tror inte jag att det är så farligt heller ;)

Emmas Hörna sa...

Tack snälla! Precis, pizza gör gott för själen ibland ;) Och det är något som jag bara längtar efter några ggr per år, som tur är! :)

Marita sa...

Hoppas du snart mår bättre och att du trots det och jobb får en skön helg.

lisa sa...

åh det där lät rätt trevligt, fast inte förkylningen dock. Vi var på valborgsfirande i spöregn, gick bra det också. Idag firar vi ellen som fyller fyra. Har just avklarat barnkalaset med 10 barn.. Krya på dej!

Emmas Hörna sa...

Marita: Tack! Jodå, helgen är ok ändå :)

Lisa: Ja oj vad det regnade här med, så det var nog lika bra jag var inne. 10 barn! Då lär du vara slut nu :)