onsdag 28 april 2010

Inspirerad

Jag har varit på föreläsningar idag. Lite inspirationsdag med jobbet. Den första föreläsaren var Tina Thörner. Kartläsare inom rally och en väldigt framgångsrik sådan. Alltså, vilken kvinna! Om jag hade hälften av hennes drivkraft så skulle det vara en enorm skillnad för mig. Hon inspirerade verkligen. Alla föreläsningar var bra, men den hon höll i var lite "outstanding" för mig.

Hela dagen bekräftade det jag tror på, bl.a. lagen om attraktion. Alla framgångsrika människor inom olika sporter tex, vet ju att lagen om attraktion är exakt lika sann som tyngdlagen. Släpper man ett föremål så faller det neråt till marken. Visualiserar man något man vill uppnå, så uppnår man det. Det kräver en hel del, absolut. Framförallt tron på att det fungerar. Men det fungerar. Det är så häftigt. Och jag älskar när jag får höra andra människor som har samma tänkande och som har bevisat gång på gång att det handlar om inställning till livet om man blir en vinnare eller förlorare. Jag vill iallafall vara det förstnämnda :)

Nu ska jag sova efter en lång men givande och positiv dag! Och du som läser det här: Kom nu ihåg att just Du är otroligt värdefull och vacker och underbar. Det är sant! :) Godnatt.

1 kommentar:

Marita sa...

Vilket uppeppande inlägg och alldeles sant är det med....:)