tisdag 20 april 2010

Första Hjälpen


Idag har jag gått en utbildning med Röda Korset, nämligen Första Hjälpen/Hjärt-Lungräddning. Jag minns inte när jag var på en sån sist. Jag har för mig att det var när jag fortfarande pluggade, så det var ju för längesen. Tur jag fick en spark i baken från jobbet, så det blev av. Så idag har jag räddat ett antal liv med hjärt-lungräddning, lagt förband, öppnat luftvägar och lugnat chockade människor m.m ;) Samt blivit omhändertagen på samma sätt. Väldigt lärorikt, synd bara att det blev så mycket på en gång. Känns som att man skulle behöva olika dagar för de olika momenten. Det var något förvirrande, men det gick hyfsat bra. Jag kan ju iallafall säga att jag kan mycket mer nu, för det enda jag kom ihåg sen sist var bröstkompressioner/inblåsningar.

1 kommentar:

Marita sa...

Det är verkligen bra när ens arbetsplats skickar en på sådant. Var på det för ett år sedan tror jag det var. Man hoppas ju verkligen att man aldrig ska behöva använda det, men det känns tryggt att kunna det.