söndag 18 april 2010

"Inte visste vi var vi var heller..."

Ibland blir man helt förvirrad av att jobba många nätter. Inte nog med att man blir lite dagvill, man vet till slut knappt när det är dag och när det är kväll och när det är natt. Imorse somnade jag nog runt nio. Sen vaknade jag första gången, några timmar senare. Och då hade jag ingen som helst aning om var jag var, vilken tid på dygnet det var, vilken årstid det var, om jag skulle jobba eller var ledig... Puh, det tog flera minuter innan jag liksom orienterat mig tillbaka till verkligheten igen: Ok, det är april, söndag förmiddag och jag har jobbat två nätter och ska jobba ännu en natt. Men jag ska sova lite till först. Jag heter Emma. Typ.

Så hade jag lite bätttre koll och kunde somna om... :)

2 kommentarer:

LIsa sa...

hehe..va jobbigt! Jag är imponerad av er som klarar jobbar natt. Tre på rad dessutom. Man blir lite konstig av att jobba natt tycker jag. Nu ska jag fara till mitt jobb sen ledig två dagar. Kram

Emmas Hörna sa...

Konstig är ordet, Lisa! :) Jag blir helskum varje nattperiod. Skulle aldrig klara av att ständigt jobba natt, bara under en begränsad period. Skönt med lite ledigt för dig! Kram