fredag 27 november 2009

Trött men glad :)

Ännu en fullsmockad dag! Avslutades med tjejmiddag hos mig, mycket mysigt att träffa brudarna, som alltid. :)

Jag fick dessutom ett positivt besked ikväll: jag har fått ledigt på julafton!!! Så himla skönt, en sten föll från mitt hjärta. Från början var jag bara intresserad av att vara ledig pga att jag aldrig vill jobba julafton. Det är den enda storhelg som är helig för mig. Men nu ska dessutom farmors begravning äga rum dagen innan julafton, så då blev det än mer angeläget att få vara ledig dagen efter också. Så jag slipper åka iväg, antingen efter begravningen, eller så på julafton. Så struligt och tråkigt.... Jag hade annars börjat acceptera att jag skulle jobba julafton, otroligt nog.

Men nu blir det en guldstjärna till min jobbarkompis som alltid ställer upp när det krisar!!! Jag ska jobba en natt för henne istället, natten mot nyårsafton. Det är det SÅ värt! Nu kan jag börja längta efter julen lite mer seriöst, utan att behöva grubbla på hur det ska lösa sig. :)

Fortsätter jobba på... över helgen också. Är ledig först på tisdag nästa gång. Men imorgon efter jobbet ska jag iallafall börja med att göra adventsfint och julpynta! Får sätta igång direkt då jag kommer hem, så jag inte hinner känna efter hur trött jag är kanske... Nu är det sovdags, klockan har hunnit bli kvart i ett. Godnatt fina läsare! :)

2 kommentarer:

Annica sa...

D kan vara ganska skönt att få vara ledig efter en begravning..Men konstigt nog så brukar d släppa lite så fort den är avklarad!!!Jobbigt att gruva sig och ha den framför sig för länge...Styrke kramar till dig!!!
=)

Emmas Hörna sa...

Jamen precis. Det hade känts sjukt jobbigt att behöva åka iväg från familjen på kvällen efter begravningen och sitta i själv i en lägenhet och vänta på att börja jobba.... Tack för kramarna, det värmer! Kram tillbaks :)