tisdag 10 november 2009

Mitt i natten...

...och jag är vaken, som vanligt. Idag har jag inte gjort mycket alls, men däremot haft väldigt mycket att fundera över och även en hel del att planera. Inte mycket att skriva om just nu egentligen. Känns som att jag skulle behöva ta en promenad eller köra ett träningspass nu, för att rensa tankarna innan jag ska sova. Men klockan är snart halvtvå, så jag hoppar över det ;)



Jag funderar över det här med tankens kraft också. Det jag verkligen, verkligen behöver och vill förändra i mitt liv, det är ju det allra svåraste att klara. Vissa tankar har ju varit i princip likadana i kanske femton år. Inte konstigt att jag kör fast på exakt samma sätt hela tiden. Och när det sen händer samma sak gång, på gång, på gång, så blir jag ju än mer övertygad om att "så här kommer det alltid vara." Men, det ska gå att förändra! Jag får nog öva stenhårt på att verkligen tänka positivt, tro och lita på att det ordnar sig. Jag har ju många gånger fått bevis för att det här med tankens kraft fungerar. Jag har inte varit tillräckligt tydlig i vad jag vill, när det gäller just detta bara. Det kanske är det jag måste komma fram till allra först.



Kan väl avslöja att det handlar om kärlek och förhållanden. Dom gånger då jag träffar någon och allt stämmer och verkar bra, då drar jag mig ur. Och dom gånger då det är kaos och stormigt eller något hinder som står i vägen för att det ska bli bra, då tror jag att jag funnit rätt, jag ska bara övervinna kaoset/stormen/hindret. Hmm.....så har det faktiskt varit, iallafall i dom allra flesta relationer jag påbörjat. Men det är som sagt dags att jag verkligen känner efter och tänker till vad jag egentligen vill. Och sen fokusera.



Godnatt mina fina läsare! :)

Inga kommentarer: