måndag 16 november 2009

En soft dag

Idag åt jag lunch med pappa, det var mysigt! Sen flummade jag runt lite på bibblan... Lånade en bok av en nobelpristagare minsann, samt Kents nya skiva "Röd" som jag ska lyssna på snart. Sen flummade jag runt på stan och handlade söta julkort på Gallerix. På Åhléns dregglade jag över alla julsaker.... Skulle kunna köpa upp hela inredningsavdelningen där!

Lyckades dock hejda mig och köpte bara ett underbart sött ljus med siffrorna 1-24 på, som man eldar ner en siffra i taget, från första december och fram till julafton. Ett sånt ljus fick vi barn alltid av tant Inga, som är grannen uppe i backen i Hallen. Det var sån lycka när hon kom med det :) Och ett så mysigt barndomsminne att man såg till att elda ner siffra för siffra. Julafton närmade sig med snigelfart... Annat är det nu. Snarare "räserfart"!

Ska börja skriva julkort redan nu, medans det känns roligt! Jag älskar att skicka och få kort, men ofta är det så stressigt till jul, när jag väl kommer ihåg att börja köpa och skriva dom, så då är det inte roligt. Därför vill jag börja i tid i år.

Inga kommentarer: