söndag 15 november 2009

Apropå Viktkoll...

Jag har ju inte uppdaterat viktminskning på några veckor nu, men det betyder inte att jag gett upp, inte alls! Jag håller kollen och kämpar på..... :) Nu har vi fått stegräknare på jobbet för vi ska vara med i en tävling senare. Det blir roligt! Jag använde den igår och jag fick ihop ca 8000 steg på en helt vanlig arbetsdag, utan att gå någon extra promenad. Dom räknar med att en person med ett stillasittande jobb går ca 5000 steg/dag, så vi kanske ligger något över det då. Men vi GÅR ju inte så mycket egentligen, det är mer lyft och sånt som är fysiskt i jobbet. Så vi kommer få ta många extra promenader. Det är toppen att få motivation av något sånt här! Jag kommer att tala om när jag når min första belöningsnivå, dvs då jag gått ner 5 kg sen start. Nu ska jag jobba. Ha en skön söndag!

Inga kommentarer: