måndag 15 mars 2010

Lättpåverkad


Jag har druckit ovanligt mycket kaffe senaste tiden. Jag kom just på att det beror på att jag ser Gilmore Girls på dvd när jag får tid över. Gilmore girls är ju riktiga kaffefreaks och så fort de dricker kaffe så blir jag så otroligt sugen på det. Och så här är det alltid för mig. Det mesta jag ser folk göra på tv, dvd, film osv, det blir jag sugen på att göra. (En annan bidragande faktor till att mitt kaffedrickande ökat senaste tiden kan vara att jag köpt en liten kaffepress, i vilken man kan göra lagom mängd kaffe för en person. En rosa sådan dessutom. Bara en sån sak.)
Jag minns när "Skilda Världar" gick på tv. Där fanns det en fin familj som drack juice i vackra vinglas till frukost, då blev jag galet sugen på juice. Och när jag såg filmen Chocolat så var jag ju tvungen att äta choklad. När jag ser "Biggest Loser" så blir jag extremt sugen på att träna järnet. Om jag ser "Lyxfällan" så vill jag börja spara. Fast något som är lite sjukare.... när det för flera år sedan var så mycket prat om hur farligt det var att äta potatis, strips, chips pga akrylamid så var jag så sjukt sugen på chips varje dag. Det var irriterande, för jag var inte så förtjust i chips annars. Men det visades och pratades om på nyheterna varje dag i flera veckor kändes det som.
Det bästa för mig är således att se program/filmer där man äter sunt och tränar duktigt. :)

4 kommentarer:

Helena sa...

Ja, du är nog inte ensam om att påverkas... Det är ju inte för intet som marknaden lägger ut plenty money på reklam, för dom vet ju att det funkar ju! :-)

Så helt rätt att ta in positiv påverkan, och låta sig påverkas med gott samvete. :-)

Emmas Hörna sa...

Sant! Men det konstiga är att jag blir sällan sugen på nåt i reklamfilmerna, bara för att det är så uppenbar reklam. För mig funkar smygreklam i film förmodligen bäst. :)

Olov L sa...

Om vi ska titta på film tillsammans någon gång får den inte handla om kannibaler.

Emmas Hörna sa...

Hahaha du är rolig du, brorus :)