tisdag 9 mars 2010

En okänd värld

Idag handlade jag garn. En mycket ovanlig situation för mig. Jag vet vad garn är. Det vet jag. Men där tar min kunskap slut, i princip. Jag köpte det åt mamma och förklarade för hon som jobbade i butiken att jag hade noll koll. Så började hon prata om hur man skulle göra med ett visst garn, som var lite tunnare eller vad det var...hon sa typ: "Det här tar du dubbelt..." eller något liknande. Jag: "Jahaaa ok, vad bra att du sa det". Fattade ingenting, log, betalade och gick därifrån mer förvirrad än nånsin.

6 kommentarer:

Lina sa...

Hahahahahahahaha! Gud vilket roligt inlägg! Du skriver så roligt! Skrattade verkligen högt och länge!

Underbart!!

PUSS till min vackra vackra syster!

Kenta sa...

Vad snällt av dig att handla garn till mamma!
Kramis Pappa

Emmas Hörna sa...

Hehe syskonhumor, för jag garvar alltid högt åt din blogg, Lina :) Puss!

Pappa, det var bara kul. Nästa gång så kan jag ställa intelligenta frågor som jag lärt mig av denna erfarenhet. Som tex: Är detta akrylgarn? Och: Man kanske måste ta dubbelt med det här tunnare garnet? Kram :)

Veronica sa...

Va?! Har Lina ocksa en blog? Hur hittar man den...? Kram!

Emmas Hörna sa...

Vippen, klicka på Linas namn här vid hennes kommentar så kommer du dit. :) Kram

Annica sa...

Hahahaha!!!