torsdag 9 april 2009

Tio timmar kvar. . .

. . . och sen har jag också ledigt, som så många andra! Det var sjukt jobbigt att hålla sig vaken och jobba inatt men idag har jag sovit rätt bra, så jag hoppas kommande natt blir lättsammare.

När jag kom till jobbet igår kväll så hade någon ställt en stoor skål med godis på bordet. Det är ju det mest frestande jag kan tänka mig en jobbnatt. Det är så gott att äta godis för att "pigga upp sig". MEN, nu till det mest chockartade: Jag ställde upp skålen på en hylla där jag inte såg den och lät den stå där tills på morgonen då jag ställde ner en på bordet igen. Utan att nalla en endaste godisbit! Detta är inte likt mig! Men kände mig nöjd som tusan. Lyckades motstå EN frestelse EN gång iallafall. ;) Men detta beror nog på att jag dragit ner på kolhydrater, så den största delen av godissuget är borta. GÖTT! :)

Nu har jag några ärenden på stan innan jag ska laga middag. Kom nämligen på att det är långfredag imorrn och många affärer är stängda/stänger tidigare.

1 kommentar:

Erica sa...

Duktigt gjort! Men visst hjälper det att dra ned på kolisar! Jag har precis satt igång -Igen, efter en såsig period med alldeles för mycket vitt bröd etc. Jens ställde fram digestivekex på frukodtbordet imorse som jag faktiskt kunde låta bli...är ju så gott med ost på o doppa i the ;) Lycka till, du verkar klara detta finfint!
kram Erica