tisdag 14 april 2009

Så många böcker. . .


Jag kom på att jag faktiskt knappt läst några litteraturklassiker alls, av någon anledning. Jag tycker det är konstigt att vi inte läste sånt i skolan.


Men det är ju aldrig försent att göra något åt det, så jag har nu börjat med Selma Lagerlöfs "Kejsarn av Portugallien", vilken är väldigt lättläst och såvitt jag förstår läser man den med lätthet i mellanstadiet. Sen har jag också lånat Hjalmar Söderbergs "Den allvarsamma leken" som jag ska läsa sen.


Känns skönt att ha kommit in i en läsperiod igen. Nu är det kaffedags och en stunds skön läsning i soffan, lyxigt värre! :)

1 kommentar:

Erica sa...

Imponerad! Vad duktig du är som läser klassiker. Jag är lite rädd för sånna böcker. Minns att vi fick läsa några i skolan och det är inga direkt trevliga minnen..
Men det finns inget mer underbart (nästan;) än när man hittar en så bra bok att man inte kan slita sig ifrån den :)