söndag 5 april 2009

Räddhare

När jag var yngre så älskade jag att se skräckfilmer och psykologiska thrillers m.m. Ju läskigare desto bättre. Vi var ett kompisgäng som brukade hyra barnförbjudna filmer innan vi var 15 fyllda. Då var det liksom en kick att bli riktigt, riktigt rädd. Och det är nästan tur att jag såg så många skräckisar då, annars hade jag missat en hel genre.


För nuförtiden.....jösses vad jag är lättuppskrämd!! Och jag VILL INTE se nåt som jag blir rädd av, eller mår minsta dåligt av. Nu är det läskigaste jag klarar av att se Sagan om ringen-triologin och Harry Potter. :) Sånt som barn får se! Jag kan faktiskt, helt ärligt tycka att det är lite läskigt på vissa ställen, men då är det på den nivån som jag klarar av. :)


Jag skulle aldrig våga se The Shining igen...och aldrig Lida. Aldrig! Då skulle jag drömma mardrömmar och inte våga sova ensam. Konstigt det där. Borde det inte vara tvärtom, ju äldre man bli desto modigare? Jag VET ju att det inte är så troligt att psykopaten i The Shining kommer hem till mig för att mörda mig, bara för att jag råkat se den filmen. Men när man ligger där i mörkret så är det omöjligt att övertyga sig själv om det tyvärr. :)


Tur att det numer finns många spännande och bra gjorda filmer som är till för både vuxna och barn, så att jag får lite spänning i filmvärlden också, utan att bryta ihop! :)

Puss & Kram <3


3 kommentarer:

Erica sa...

Ha ha Emma! Där känner jag verkligen igen mig själv i dig!
Jag älskade skräckisar som liten/yngre och hyrde ofta med kompisar, bla alla Dockan filmer som var så hemska att jag fick plocka bort alla mina dockor (som aldrig mer har kommit tillbaka..)! Nu känns det som om jag ska få hjärtsnörp så fort det händer nåt jag inte är beredd på å ser jag nåt läskigt sitter jag med kudden framför ögonen och med fingrarna i öronen :) Såg The ring när jag väntade Liv o trodde jag skulle bli galen av den så sedan dess har jag inte vågat se någon mer läskig film...Jo en men då höll jag på att hoppa upp i taket. Hemma hos oss är det jag som skrämmer Jens när vi ser nåt läskigt, inte filmen i sig! Varför blir vi bara räddare med åldern för? Det undrar jag med!

Emmas Hörna sa...

Haha vet hur du menar med att det är du som skrämmer Jens :) Usch, jag har INTE vågat se The Ring och kommer aldrig göra. Stackars dig Erica, som såg den! :)

Olov L sa...

*suck* Varför är alla jag känner sådär? Jag har ingen att titta på skräckfilm med.

Apropå Harry Potter så berättade Stefan att han sett "Fången från Azkaban" eller vad den heter och att det var han och en massa barn i salongen. När en av huvudpersonerna skulle tänka sig förbi ett monster som blev vad man än tänkte på så gjordes den till en jack-in-the-box, en clown som hoppar upp ur en låda, du vet. Alla ungarna skratade glatt, men Stefan skrek rakt ut! Han är så rädd för clowner. Vilket jag förstår, de är fasen läskiga.