torsdag 2 april 2009

Min coach!


Jag har en egen motivationscoach! Helt gratis! Hon är inte bara min coach, hon är även min lillasyster, vän och tvillingsjäl. :)


Lina.


Det började med att vi under julen pratade om nyårslöften och jag sa att jag verkligen behövde komma igång med träningen igen, för att bli piggare, gladare, starkare och smalare. Lina går Idrottsvetenskapliga programmet på Mittuniversitetet och har i någon kurs utbildat sig inom just det området, att hjälpa människor med motivationen till ett hälsosamt liv. (om jag förstått det hela rätt:)) Så då kom vi överens om att hon skulle få använda sin nya kunskap på mig. Och hon är så otroligt duktig!!!


Jag är säker på att jag inte hade kommit igång med gymträning utan hennes hjälp tex. Man är ju oftast väldigt motiverad från början, men sen dalar just motivationen när nyhetens behag har lagt sig. Så brukar det vara för mig iallafall. Så efter ett tag får man verkligen plåååga sig iväg för att träna osv... Om man överhuvudtaget kommer iväg.


Jag fick just min första riktiga svacka sen jag kom igång med träning. Då ringde jag till Lina och sa: Säg att jag ska gå iväg och träna idag, för jag vill verkligen inte. Då svarade hon genast spontant och peppande, exakt det jag behövde höra! Så jag gick iväg till gymmet igen, med lätta steg, det kändes inte det minsta plågsamt. Hon är inte alls klämkäck och präktig, för av såna blir jag bara mer anti, då vägrar jag göra som dom föreslår. Hon är heller inte dömande eller hård. Nej, hon är en verklig talang. Utan minsta pekpinnar eller klämkäckhet så peppar hon mig alltid. Helt otroligt.


Lina betyder ju så otroligt mycket mer för mig i mitt liv, än detta såklart. Men att beskriva hur mycket och på vilka sätt, det skulle ta en evighet. Så det får bli en annan gång! :)

Puss & Kram <3


Inga kommentarer: