måndag 16 januari 2012

"Bort allt vad oro gör..."

Jag fick tidigt i graviditeten bestämma mig för att inte oroa mig i onödan. Och jag har faktiskt hållt mig till det för det mesta. Men igår kom nog allt istället. Usch, jag fick för mig att det bara var en bebis som rörde sig och när jag väl börjat tänka så, då blev oron som en snöboll som rullar utför en snöig backe. Den blev bara större och större. Jag fick några små svaga puffar när jag klämde och tryckte på magen. Men det var den bebisen som brukar vara livligast som var så stilla. Usch, det var hemskt. Men som tur var så hade jag tid hos barnmorskan imorse klockan åtta. Och då sprattlade hon på som vanligt därinne, precis som sin syster. Det var ett väldans liv!:) Underbart. Och hjärtljuden lät så bra så. Jag ska dit på fredag också och barnmorskan frågade om jag tyckte det var jobbigt med allt rännande till henne och till sjukhuset och jag bara: NEJ, det är så bra! Jag hade kunnat komma varje dag till henne för att checka att allt är ok. Hon skrattade åt mig. :) Men det är ju det här med havandeskapsförgiftningen som fått mig lite ur balans. Jag är rädd att missa något symptom. Barnmorskan påpekade idag hur bra det är att jag går in i vecka 37 den här veckan och de är fortfarande kvar och växer och utvecklas. Hon sa "De trivs nog väldigt bra därinne". :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar att höra att allt är bra med era små hjärtan! Klart dom har det bra i magen hos dig :-) Det är så overkligt att snart finns dom här småtjejerna, helt underbart! Kram på dig vännen min! <3 <3 <3
/ Malina :-)

Elisabet sa...

Åh, vad bra och skönt att allt är väl. "Sprattlaren" hade väl bara tagit en liten vilopaus. Det behöver vi ju alla ibland. Kramis

Emmas Hörna sa...

Malina: Ja, det känns ibland riktigt overkligt för mig med. :) Men underbart såklart! :) Tusen kramar tillbaks till dig. Saknar dig vännen. <3 <3 <3

Mammis: Ja precis, den hade nog en liten slappardag, det var ju trots allt söndag. ;) Kramis

´n far sa...

Självklart att man måste ha en vilodag då o då. Härligt att allt är väl.
Kram o puss

Emmas Hörna sa...

Ja det är sant, pappsen. :) Puss och kram!

Lisa sa...

Jag förstår att du oroaR dej, en till här! Men snart är de ute! Skönt att dina vill stanna så länge i magen. Roligt att läsa om de små!

Emmas Hörna sa...

Ja jösses Lisa, vad man kan oroa sig om man "släpper på"... Mm, snart är de ute alla tre. :) Kram!