onsdag 4 januari 2012

Filmens underbara värld

Såg i TV-tablån att någon kanal visar filmen "Hitch". Den har jag sett några gånger och jag gillar den. Kom att tänka på att en scen i den är en av de absolut roligaste filmscener jag sett. När Kevin James ska bevisa att han, även om han är bortkommen i de flesta situationer, iallafall är bra på att dansa. Hans underbara fridans tillsammans med Will Smiths minspel (som ser på) är oslagbart.
En annan filmscen som verkligen höll på att knäcka mig pga skrattkramp är när Steve Martin spelar kommisarie Clouseau i filmen "Rosa Pantern" och ska försöka lära sig dölja sin franska brytning och beställa en hamburgare på amerikanska. Hysteriskt roligt.

Det var två av de roligaste scener jag sett. Har ni någon favoritfilmscen? Rolig, läskig, rörande? Berätta! :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns en scen i "Mitt stora feta grekiska bröllop" där kvinnan i filmen reser sig upp bakom sin resebyrådisk och går iväg med bestämda steg, samtidigt som hon vet att mannen hon just blivit intresserad av tittar på henne genom fönstret. Hon har bara glömt bort att hon har sitt headset på, stoppas brutalt av det och faller baklänges ner på golvet bakom disken. Då skrattar jag! Min man påstår att min förkärlek för snubbelkomik helst bör hållas inom familjen men jag står för min snubblande låga humor och basunerar gärna ut den över landet! Gapskratt till dig! Sara

Elisabet sa...

Clouseau har jag inte sett men håller helt med om de två andra scenerna. Den där med headsetet brukar jag backa och spela om och om igen. Underbar!

Emmas Hörna sa...

Haha ja den scenen är jätterolig! :) Det konstiga med mig är att jag verkligen INTE hade snubbelhumor när jag var barn, utan den har utvecklats i vuxen ålder. Så det måste vara en mer mogen och sofstikerad humor... *harkel*

Olov sa...

Jag försökte skriva denna kommentar för länge sen, men något gick fel...

Ett av de roligaste exemplen på visuell humor är i, öhm, Polisskolan, när de två busarna ska mobba den tjocka killen och slänga ut hans skolböcker genom fönstret. Den ena av grobianerna ler elakt och hivar iväg böckerna - som öppnar sig och fladdrar så att inte en enda bok kommer genom fönstret! När den filmen gick på någon kanal för en tid sedan slog jag på när jag trodde att den scenen skulle komma bara för att få se det en gång till. Som tur var tajmade jag det ganska bra, för resten av filmen är inte lika bra, kan man säga.

Olov sa...

...och jag undrar hur många omtagningar de fick göra för att det skulle funka.