torsdag 12 januari 2012

Halvtrök...



Tråkigt väder idag. Jag ska nu bege mig till apoteket och hämta ut blodtrycksmedicin som jag fick utskrivet i tisdags. Läkaren tyckte det var bäst att sätta in en sån, eftersom mitt blodtryck var högre än nånsin (men inte alarmerande högt), så det inte barkar iväg ännu mer. När jag skulle hämta ut den i tisdags så hade de den inte på lager på något av apoteken här, så den kom först idag. Lite konstigt att det tar så lång tid att få hem medicin. Det är ju rätt viktigt ändå. Men men...


Känns lite som att mitt humör är ungefär som vädret idag. Halvtråkigt. Inte jättedåligt men inte strålande heller. Slask ute. Och svinhalt på sina ställen. Man blir blöt om fötterna bara av att titta ut genom fönstret. Men jag kommer ju få dagsljus och motion iallafall, det brukar pigga upp.


För att skriva något roligt, innan jag blir som åsnan Ior... Vi var på ultraljud i tisdags och då hade tvillingarna blivit stora och väger omkring 2400 gram var. Känns skönt att de växer och mår gott. :)

7 kommentarer:

Lisa sa...

Men va verkligt det blev nu när du skrev deras vikt, det är två människor där! Coolt! Vilma hoppades att det skulle vara en människa i min mage, det gör jag med. Hoppas blodtrycket sköter sej bra nuKram

Emmas Hörna sa...

Ja, jag fattar ibland inte riktigt hur det bara KAN vara två små bebisar därinne. :) Haha ja man har ju verkligen samma förhoppningar som Vilma, helt klart! :) Kram

Malin sa...

Oj, så stora! 4800 gram alltså som du bär på nu.Skönt att dom växer o frodas!
/Malin

Emmas Hörna sa...

Ja du, Malin. Det känns! :) Men det är superbra att de är stora.

Mormor sa...

Heja, heja! Jobba på alla tre!

Malin sa...

He,he...
Kan ju trösta mig med att jag bara bar en åt gången då Vilmer vägde 4385 gram och Axel 3900 gram då han plockades ut två veckor för tidigt..

Emmas Hörna sa...

Mormor: Tack, vi kämpar på! :)
Malin: Ja, vi får se hur stora de hinner bli... ;)