söndag 29 januari 2012

Boa




Det verkar som att vi går efter boken, jag och Micke och bebbarna. Jag får ett mail varje vecka där det står information om aktuell graviditetsvecka. Tydligen var det nu man som blivande föräldrar ofta brukade "boa" eller "nästa" i hemmet. I helgen har vi varit på IKEA och köpt bl.a. en ny TV-hylla, täcken, kuddar, sängkläder till bebisarna och nya gardiner m.m. Vi har även köpt en till spjälsäng (hade en sen förut). Och nu är hyllan uppsatt, alla barnsängkläder tvättade och strukna, spjälsängen ihopmonterad, nya gardiner uppsatta och t.o.m. akvariet är städat osv... :) Jag började redan förra veckan med att sortera och lägga in alla babykläder i byrån. Det står i boken om att vänta tvillingar att man den här veckan bör vila, vila och åter VILA. Men det är inte så lätt när man så gärna vill pyssla och förbereda. Men jag tar det väldigt lugnt och vilar emellanåt. Jag satt ner på en stol och strök ett tag haha...

2 kommentarer:

Lisa sa...

Roligt a tt du också boar in dej emma. Jag har ju hållt på sen i december så nu går jag på detaljer, putsade silver här om dan vilket jag aldrig gjort. Idag tvättar jag prydadskuddar.. Kram

Emmas Hörna sa...

Haha ok, jag har inte kommit in på silverputsning än... :)) Härligt att höra. Kram!