fredag 20 januari 2012

Piggelin

Efter ca en månads svacka, med dålig ork och med de flesta graviditetsbesvär man kan ha, så känner jag mig pigg igen. Ungefär som jag kände innan allt med havandeskapsförgiftningen började. Nätterna är besvärliga, men då sover jag igen det på dagen. No problemas. Idag strålar solen ute och det gnistrar i snön. Jag har nyss gått tre kilometer utan problem och det gick snabbare än på länge. Bara att njuta. Nu är jag hungrig som en varg och måste äta lunch. På återseende!

4 kommentarer:

Lisa sa...

What!? Gått 3 km.. Du skojar! Va duktig du är, att du orkar. Jag f år så mkt sammandragninar när jag rör på mej. Ska. Får ta igen det sen! Skönt att du känner dej piggare!

Emmas Hörna sa...

Ja det konstiga är att det går mycket bättre att promenera nu än i mitten av graviditeten. Då var liksom all tyngd neråt, så jag gick som en 98-åring typ och det gjorde ont överallt. Sen har magen varit större uppåt och då har det gått rätt bra att gå, för det mesta. Men hade jag fått sammandragningar, som du, då hade jag såklart inte promenerat. :)

Elisabet sa...

Härligt att höra för en blivande mormor som jobbar hårt på att inte oroa sig (för mycket).

Emmas Hörna sa...

Ja oj oj oj, som blivande mormor kan jag tänka mig att det är svårast att inte oroa sig för mycket... :)