onsdag 6 oktober 2010

Suck

Såg just reklam inför ett program som tydligen ska visas på tv4+ tror jag... Nu borde jag egentligen inte skriva det här inlägget innan jag vet något om det, men jag har retat mig på det två gånger nu. Det ska handla om plastikoperationer såvitt jag har förstått. Och jag har verkligen inte det minsta emot det, folk får göra vad vill med sina kroppar och utseenden för mig. Och i vissa fall har jag t.o.m. medkänsla och förståelse för dom som vill göra en plastikoperation. MEN jag kan irritera mig på vissa ändå.

I reklaminslaget är det en kvinna som sitter med gråten i halsen och säger att hon är tacksam för hennes fyra barn som hon inte trodde att hon skulle kunna få. Men sen brister hon ut i gråt och säger att hon tycker att hon fått betala ett väl högt pris för det, högre än hon trodde. Ok, nu vet jag ju inte om det handlar om att hon fått bristningar på magen eller om det är något annat. Men dom visar en bild på hennes gravida mage och sen på hur den ser ut efter graviditeten, så jag antar att det är hennes otroligt höga pris för fyra barn. Som sagt, jag kan förstå om man tycker det är jobbigt att tycka att magen är förändrad och kanske ful och jag har inget emot att folk gör något åt det. Men om det är vad det handlar om så får hon då rakt inte min sympati! Jag kan tyvärr inte låta bli att reta mig på att någon sitter och gråter i TV pga en sån sak, när det finns människor som inte har möjlighet att föda egna barn. Om jag hade ett sånt komplex hade jag aldrig nånsin berättat om det i TV och snyftat fram att det var ett för högt pris att betala för att få fyra barn. Töntigt.
(obs! jag kan ha fel om programmet och personen eftersom jag inte sett programmet, men jag var ändå tvungen att skriva av mig. Skönt med en egen blogg, då får man göra som man vill;))

2 kommentarer:

Marita sa...

Precis detsamma tänkte jag när jag såg reklamen för programmet. Otacksamhet och i-landsproblem skulle man väl kunna säga....

Emmas Hörna sa...

Men gud vad skönt att höra, Marita, att du reagerade likadant... :)