onsdag 6 oktober 2010

Ensam med dig


Jag sökte runt lite på Spotify efter någon ny bra musik. Men som vanligt hamnar jag i nostalgiträsket. Kom in på Lisa Nilssons musik och tänkte att jag kanske kan hitta någon "ny låt" med henne, dvs en låt som jag inte hört förut. För jag älskar hennes röst och många av hennes låtar. Så såg jag en låt som hette "Ensam med dig" och det kände jag inte alls igen så jag tryckte på play. Och så börjar jag sjunga med och det visar sig att jag kan hela texten utantill (och det ska tilläggas att jag inte är så värst bra på texter i låtar).


Det visar sig ju vara en låt som jag lyssnade på jämt och ständigt då jag gick i gymnasiet och var superkär i en klasskompis... :) Det var mycket hemligt för alla i min klass, jag skulle aldrig våga erkänna det. Och allra minst vågade jag visa eller säga något till killen som mitt hjärta bultade extra för. På den tiden var jag otroligt blyg när det gällde att visa känslor. Jag kunde vara flirtig och cool med killar jag inte var intresserad av, men vågade knappt öppna munnen när Han var i närheten. Jag lyckades dock några gånger och höjdpunkten var när han sa att han tyckte jag hade skön humor och att jag var klassens roligaste tjej. Det levde jag på länge! Haha... :)


Oj oj vilka minnen... Kanske vågade jag erkänna för någon i klassen till slut, jag minns inte riktigt. Ni är ju några från gamla gymnasieklassen som läser min blogg ibland...är ni nyfikna? :)Alla känslor var ju väldigt dramatiska i den åldern. Det är härliga minnen från en härlig tid, men samtidigt är jag SÅ glad över hur underbart bra jag har det nu... :)

Här är texten som jag sjöng om och om igen och som jag önskade att jag vågade förmedla till honom, för det var exakt så jag kände.



Utan att fråga, utan att säga till

Kommer du in i mitt liv, fast jag egentligen inte vill

Nånting hos dig, jag vet inte vad det är

gör mig intresserad, jag måste veta mer


Men du har alltid något att göra, du är alltid på väg

Men jag närmar mig sakta, jag tar det steg för steg


Jag vill va ensam med dig, hur skall jag göra?

Ensam med dig, där inget kan störa

Ensam med dig, jag vill veta mer

Jag vill vara ensam med dig, där ingen hör och ingen ser


Jag vill få dig att känna som jag gör för dig

Jag kräver inte mycket bara att få prata med dig

lära känna dig bättre och se vem du är

Några timmar tillsammans är allt jag begär

Men du har alltid något att gör, du är alltid på väg

men jag närmar mig sakta, tar det steg för steg...

(Mauro Scocco)

3 kommentarer:

Veronica sa...

Hmm... Kommer inte riktigt ihåg jag, även om ett namn dök upp omedelbart. Fast jag är nog inte riktigt säker på det, ändå...

Nyfiken blev jag iaf... Och jag hade ju också en i klassen jag var förtjust i, men, men...

Kram
Veronica

Emmas Hörna sa...

Haha ja just ja, det hade du minsann, det kommer jag ihåg. Jag har för mig att jag kanske berättade om det för dig och Helen till slut... :)

Kram kram

Anonym sa...

Nu blev jag väldigt nyfiken!!!! =)