torsdag 21 oktober 2010

Passionen blommar


Nu blommar min passionsblomma igen! :)Det är två stora, fina, fullblommande blommor och två till på G. Det är vackert.


Jag var i en låg period förra veckan. En kombination av PMS from hell och årstidsväxling (jag är lite känslig för ljusförändringarna utomhus vid vår och höst. Både från ljust till mörkt och från mörkt till ljust). Och när man själv mår skit så påverkar det ju även relationerna omkring en, mer eller mindre. Och då mår man sämre pga det och så är man inne i en ond cirkel. Men i takt med att hormonerna lugnade ner sig något så började jag må bättre och allt ordnar ju alltid upp sig.


Både igår och idag har jag fått såna endorfinkickar av träningen så jag svävar på moln ett tag efteråt och mår riktigt gott långt efter. Men jag har ju tidigare insett att jag är så korkad så jag inte minns den känslan om det går en vecka emellan träningstillfällena. Då börjar jag gruva mig igen. Idag mindes jag ju iallafall känslan jag fick, så det var lätt att ta mig iväg och låta kroppen svettas.


Nu mår jag som en prinsessa igen! :)

1 kommentar:

Lilitha sa...

Vilken otroligt vacker blomma. Ja ibland är livet s.k.i.t... Då gäller det att se det goda vi har omkring oss...även om det kan vara svårt ibland...haha. Kika gärna in hos mig där jag skriver lite om vardagens magi och lite annan hokus pokus. Kram Lilitha