måndag 25 oktober 2010

Det farliga plagget


Rekord i klantighet. Jag skulle förmodligen ligga väldigt bra till att ta det. Idag gjorde jag illa mig själv på ett extremt klantigt sätt. Och det är andra gången jag gör detta, med lite variation i själva utförandet och rekvisitan.


I somras hade jag min mobil i magfickan på en huvtröja och när jag skulle ta av mig tröjan hade jag glömt att mobilen låg i fickan. Så jag svingar mobilen rakt upp i nyllet med en jäkla kraft. Idag hade jag lagt nyckelknippan i magfickan och gjorde samma sak. Nyckelknippan svingades rakt upp på min läpp och jag fick faktiskt lite blodsmak i munnen. Får se om det blir fläskläpp... :/


Alltså, det är fritt fram att garva åt detta. Jag tycker själv att det är lite komiskt. Men man blir så chockad av smärtan som kommer från ingenstans, när man bara ska ta av sig en tröja. Så nu ska jag sluta lägga saker i den fickan. Jag gör det ju ytterst tillfälligt, istället för att lägga nycklarna/mobilen på bordet så länge liksom... Men efter andra smällen har jag lärt mig.

7 kommentarer:

Marita sa...

Sorry...men lite fniss blev det allt, men mest tycker jag synd om dig...Hoppas inte läppen blir för stor...

Emmas Hörna sa...

Haha fnissa på med gott samvete du :)) Blev ingen synlig fläskläpp iallafall, bara lite ömt på insidan av läppen. :)

Anonym sa...

Men om jag själv är lite låg ska jag alltid koma ihåg att läsa din blogg, Emma för då blir jaf alltid på bra humör och får skratta. Fast jag kan ju bli lite bekymrad om du är låg så en sån gång är det tur att jag läser efteråt när allt ordnat sig. Mamma

Anonym sa...

Oj, jag glömde visst koll-läsa, men du förstår ändå hoppas jag. mE

Emmas Hörna sa...

Gulliga mamma! :) Jadå, jag förstod så bra. Vad kul att du blir glad av min blogg, då är jag nöjd! :) Kramar

M sa...

Du kanske ska lägga kakaobönor där istället så en god doft smeker din näsa istället för de tyngre grejer som slår till vid dessa smärtsamma på- och avtagande. Kanske skulle bli en riktig hit...mmm, choklad.

Lilitha sa...

Haha, Ja ibland händer det saker omkring oss. Skönt att man kan skratta åt det... Kram Lilitha