lördag 21 augusti 2010

Tillbakablick

Jag är just nu väldigt mycket tant. Det började med att jag råkade få syn på ett av mina fd förskolebarn på Facebook. Jag fick återigen en chock. Jag vet ju att det gått tio år sedan jag jobbade där och lika längesen jag såg vissa av barnen. Men jag blir exakt lika chockerad varje gång jag ser någon som jag minns som 4-åring och som nu är 14 år. Att jag då var 23 år och nu är 33 år, det är såklart inte lika stor skillnad och förändring.

Jag halkade sedan in på ett fotoalbum på FB där dom flesta av mina fd förskolebarn var med. Jag satt med öppet gap av förvåning. Sen plötsligt kommer ett foto på två av tjejerna där dom är i exakt den åldern jag fortfarande tror att dom är. Dvs ungefär 4 år. Och dom är så otroligt söta och alla minnen kommer över mig från den tiden och jag känner att jag blir så rörd att jag blir tårögd.

Men jösses. Tant Emma, that´s me! :)

1 kommentar:

Marita sa...

Hahaha...ja du, minnen är på både gott och ont....