lördag 21 augusti 2010

Lovebombing

På 90-talet när jag levde studentliv i Umeå såg jag ett TV-program som hette "Knesset". Där körde dom varje vecka med "lovebombing" vilket innebar att programledaren valde ett ämne/person/föremål/företeelse som sedan panelen skulle komma på så mycket positivt om som möjligt. Vilken himla bra grej i ett TV-program egentligen. Till skillnad från såna där roast-program där det går ut på att hitta så många negativa saker som möjligt om en person för att sedan alla ska skratta åt elakheterna. Jag minns att jag verkligen alltid skrattade gott åt panelen i Knesset för dom hade ofta så sköna åsikter och kommentarer. Jag skrattade mest åt Jonas Leksell och hade alltid, alltid exakt samma åsikter som han hade. Han är verkligen värd att lovebomba hur mycket som helst. Vilken skön människa.

1 kommentar:

Marita sa...

Det var inget program jag följde, men håller med dig om att det var ju ett så mycket bättre upplägg än den skiten som finns idag och som bara går ut på att roa folk på andras bekostnad...:(