torsdag 12 augusti 2010

Energi

Idag har en person än en gång tagit all min energi genom att vilja bråka och provocera. Personen ifråga mår nog väldigt dåligt just nu och låter det gå ut över alla andra, istället för att söka stöd och hjälp från oss som vill väl... En del människor har förmågan att göra sig ovän med precis alla. Men vad jag undrar är varför man inte märker att vännerna blir färre och färre och ovännerna allt fler. Jag är dock inte ovän med den här personen. Men jag orkar inte bråka, jag orkar inte bli provocerad, jag orkar inte med all jävla dramatik längre. Livet är för kort för att bråka och tjafsa!!!

Men, det underbart positiva är att jag har så många sköna människor omkring mig som bryr sig om mig och förstår mig och stöttar mig! På olika sätt har dessa människor gett mig den sköna energin tillbaka och nu har klumpen i magen försvunnit och ersatts av en varm skön känsla inombords! Fantastiskt. Make peace, not war! ;)

2 kommentarer:

Marita sa...

Klart att man mår dåligt när man beter sig så som du beskriver den här personen, men för den sakens skull ska man inte ta vad som helst. Du gör rätt i att omge dig med de som får dig att må bra. Förhoppningsvis vaknar den här andra personen så småningom och inser vad hon/han gör mot andra.

Emmas Hörna sa...

Marita:
Jag kanske gjorde fel som skrev om detta i min blogg. Jag har fått väldigt otäcka anklgelser emot mig efter det. Men det jag vet är att det iallafall är som du också skriver; att jag ska omge mig med människor som tycker om mig och som gör mig glad och får mig att må bra. :) Tur att det finns gott om dessa underbara! :) Tack för din kommentar!